söndag 12 januari 2014

kamaxeldrivning

Så här är det tänkt att kamaxeldrivningen ska se ut, satt i källaren och funderade var man skulle hitta kugghjul mellan kamaxeln och vevaxeln med rätt modul, men behövde varken fundera eller leta så länge, för under bordet i en låda låg några järnsportster kammar med rätt modul  som blivit över , i en låda brevid hittade jag en gammal pump till en oljebrännare som ska få bli matarpump.


Det visade sig att jag slarvat när jag fräst blocket, det var snett på någon tiondel men det gick att ordna


4 kommentarer:

  1. Jällar annamma i min lilla låda nu går det undan! Det känns som att du aldrig behöver köpa något, dina grejer bara materialiseras någon stans på dina ägor. Allt du behöver göra är att lista ut vart dom ligger och sedan gå och hämta.

    SvaraRadera
  2. Det är lite av min tanke bakom det här bygget att inte köpa något färdigt fast kullager kanske jag blir tvungen att köpa .kolvarna är ju också köpta precis som motorn som jag har tagit vevpartiet från , fan också jag skulle köpt en färdig Lifan v-twin

    SvaraRadera
  3. Ja Lifan är ju bra grejer... Hur ska du hindra drevet och vevskivan från att spontan-para sig med varandra?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vevskivan sitter innanför aluminium gaveln. Mellandrevet kommer att fästas med axeltapp och lager i alu gaveln och kanske att oljepumpen får vara med på ett hörn,men det går lite trögt på bygg fronten,

      Radera